Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówPION OGÓLNY KIEROWANY PRZEZ PREZESA ZARZĄDU-symbol N
- Zadaniem Prezesa zarządu jest ogólne kierownictwo w zakresie funkcjonowania Spółki, realizacja jej zadań gospodarczych, dbałość o należyty poziom świadczonych usług ciepłowniczych, zapewnienie właściwej organizacji pracy oraz kształtowanie pożądanego pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa jako sprawnie działającego podmiotu gospodarczego.
- Do zakresu działania Prezesa Zarządu w szczególności należy:
-
- skuteczna realizacja celów ustalonych przez właściciela Spółki reprezentowanego przez Zgromadzenie Wspólników,
- wykonywanie przez Spółkę założonych zadań,
- prowadzenie działań w kierunku poprawy efektywności energetycznej,
- uzyskiwanie koncesji na wytwarzanie i dystrybucję energii cieplnej,
- stwarzanie warunków do wykonywania zadań w zakresie rozwoju ciepłownictwa, poprawy eksploatacji, konserwacji i remontów urządzeń energetycznych, wzrostu wydajności pracy, obniżenia kosztów własnych i oszczędności materiałów,
- prowadzenie polityki optymalnego wykonania zadań związanych z działalnością Spółki,
- zapewnienie warunków technicznych, kadrowych i finansowych niezbędnych do wykonywania zadań podstawowych,
- realizacja zadań podstawowych zgodnie z założonymi terminami, kosztem, poziomem jakości i ilości,
- prowadzenie polityki kadrowej Spółki.
Realizacja zadań wymienionych powyżej nie narusza obowiązków i uprawnień wynikających z pełnienia funkcji członka zarządu.
W skład pionu ogólnego wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne jednoosobowe stanowiska pracy:
- Główny Specjalista ds. Efektywności Energetycznej i Zapewnienia Jakości - NE
- Dział Obsługi Przedsiębiorstwa - NA
- Dział Obsługi Odbiorców Ciepła - NO
- Dział Logistyki - NL
- Specjalista d/s BHP i spraw obronnych - NB
- Inspektor ochrony danych – IOD - NI
- Spawalnik - NS
Główny Specjalista ds. Efektywności Energetycznej i Zapewnienia Jakości - NE –podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.
Do zadań Głównego Specjalisty ds. Efektywności Energetycznej i Zapewnienia Jakości należy:
- przygotowywanie analiz opłacalności wdrażanych rozwiązań energetycznych,
- analiza możliwości i koordynowanie prac w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych,
- dobór układów kogeneracyjnych i innych źródeł ciepła,
- weryfikacja audytów energetycznych,
- pomoc w przygotowywaniu audytów efektywności energetycznych do wniosków o wydanie świadectw efektywności energetycznej URE,
- przygotowywanie raportów i analiz techniczno-ekonomicznych,
- wspieranie działań w zakresie zapewnienia jakości zgodnej z przyjętymi standardami poprzez rozwijanie, wdrażanie i monitorowanie procedur zapewniających założony poziom jakości,
- odpowiedzialność za zachowanie obowiązującego poziomu jakości i niezawodności produktu i usługi,
- bieżące analizowanie i monitorowanie zlecanych uprzednio wyników analiz, specyfikacji jakościowych produktów,
- kontrola poprawności zapisów prowadzonych przez operatorów,
- przeprowadzanie audytów wewnętrznych w poszczególnych obszarach produkcyjnych zgodnie z harmonogramem badań na rok bieżący oraz tworzenie raportów
- współpraca z Zarządem i zewnętrznymi firmami przy wdrażaniu systemu zapewnienia jakości.
Dział Obsługi Przedsiębiorstwa – NA - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu, na czele Działu stoi Kierownik, któremu podlegają następujące stanowiska:
- Specjalista ds. prawnych i organizacji,
- Inspektor ds. administracji,
- Sprzątaczka.
Do zadań Działu Obsługi Przedsiębiorstwa należy:
- w zakresie spraw administracyjno - socjalnych:
- zapewnienie pożądanego stanu i warunków użytkowania pomieszczeń biurowych i ogólnego przeznaczenia, czuwanie nad przestrzeganiem przepisów bhp i p.poż. w biurze oraz administrowanych obiektach, (nadzór nad pracami konserwatorskimi, porządkowymi itp.),
- zabezpieczenie wyposażenia administrowanych pomieszczeń przed kradzieżą i zniszczeniem,
- obsługa kancelaryjna spółki (przyjmowanie i wydawanie korespondencji oraz prowadzenie stosownych rejestrów),
- obsługa biurowo-administracyjna Zarządu Spółki i Rady Nadzorczej.
- zamawianie zakupów wyposażenia, druków i materiałów biurowych zgodnie z planem i budżetem.
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania zgodnie z instrukcją oraz ewidencjonowanie pieczątek,
- sprzątanie pomieszczeń przedsiębiorstwa
- opracowywanie planu działalności socjalno – bytowej przedsiębiorstwa w oparciu o politykę Zarządu i obowiązujące akty prawne w tym zakresie,
- współpraca ze związkami zawodowymi w zakresie spraw socjalnych, obsługa Zakładowej Komisji Socjalnej w zakresie działalności socjalnej w przedsiębiorstwie.
- w zakresie spraw prawno – organizacyjnych:
- ochrona prawna interesów Spółki,
- świadczenie pomocy prawnej a w szczególności:
- udzielanie porad prawnych,
- sporządzanie opinii prawnych,
- opiniowanie projektów umów,
- udział w opracowywaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych,
- występowanie przed sądami i urzędami w ramach zastępstwa prawnego i procesowego,
- uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu, Rady Nadzorczej, i Zgromadzenia Wspólników, przygotowywanie projektów uchwał oraz prowadzenie dokumentacji związanej z posiedzeniami Zarządu, Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników,
- załatwianie spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw przez Zarząd Spółki,
- współpraca z Działem Obsługi Odbiorców Ciepła w zakresie obsługi prawnej przy sporządzaniu pozwów sądowych oraz pism procesowych,
- pomoc prawna we współpracy z Działem Obsługi Odbiorców Ciepła w ramach procesów sądowych,
- prowadzenie samodzielnie procesów sądowych w sprawach odwoławczych oraz drugiej instancji,
- współpraca z Urzędem Miasta z Wydziałem Nadzoru Komunalnego i Spraw lokalowych w zakresie informacji i sprawozdawczości,
- sporządzanie oraz opiniowanie projektów umów cywilno-prawnych w związku z działalnością Spółki zleconych przez Prezesa Zarządu,
- konsultacje prawne z Zarządem Spółki w sprawach związanych z działalnością Spółki,
- opracowywanie zasad gospodarowania kadrami w oparciu o wytyczne polityki kadrowej Spółki,
- opracowywanie projektów regulaminu pracy, regulaminu świadczeń socjalnych pracowników itp. oraz zmian do tych dokumentów,
Dział Obsługi Odbiorców Ciepła – NO - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu, na czele działu stoi Kierownik, któremu podlegają następujące stanowiska:
- Specjalista d/s obsługi odbiorców ciepła
- Specjalista ds. obsługi klienta, marketingu i promocji ciepła systemowego
- St. Inspektor d/s obsługi odbiorców ciepła
- Inspektor d/s obsługi odbiorców ciepła
- Inspektor d/s windykacji
Do podstawowych zadań Działu Obsługi Odbiorców Ciepła należy:
- w zakresie obsługi klienta:
- bezpośrednia i telefoniczna obsługa klientów, w tym:
- informowanie o saldzie, wysokości zaliczek, rocznych wynikach rozliczeń
- przyjmowanie wniosków o zmianę zaliczek,
- poświadczanie wniosków o dodatki mieszkaniowe,
- wydawanie druków/blankietów do wpłat,
- przyjmowanie i wyjaśnianie reklamacji rozliczeń,
- przyjmowanie zgłoszeń i uwag od odbiorców
- zawieranie umów na dostawę energii cieplnej dla celów centralnego ogrzewania i podgrzania wody użytkowej z mieszkańcami w budynkach wielolokalowych.
- prowadzenie ewidencji odbiorców ciepła, uaktualnianie bazy danych.
- obsługa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Unisoft,
- prowadzenie ewidencji zainstalowanych ciepłomierzy i wodomierzy.
- przeprowadzenie weryfikacji danych z odczytów urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych.
- kontrola terminów legalizacji ciepłomierzy.
- zawieranie umów sprzedaży ciepła.
- zawieranie umów na konserwację instalacji wewnętrznej centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej.
- przyjmowanie i wprowadzanie do programu stanów urządzeń pomiarowych, wystawianie faktur za ciepło i konserwację instalacji wewnętrznych.
- przygotowywanie danych dla firm rozliczeniowych (koszty, przedpłaty) oraz sprawdzanie poprawności wykonanych rozliczeń przed zaksięgowaniem na kontach odbiorców.
- wykonywanie rozliczeń kosztów dostawy ciepła na cele ogrzewania dla budynków, w których nie zamontowano urządzeń służących do podziału kosztów.
- wykonywanie rozliczeń kosztów dostawy ciepła na cele podgrzania wody, drukowanie rozliczeń.
- ustalanie wysokości miesięcznych opłat zaliczkowych.
- księgowanie wyników rozliczeń na kontach odbiorców, przygotowanie dokumentów dla odbiorców (rozliczenia, salda, nowa zaliczka).
- powiadamianie Odbiorców i Zarządców budynków o nowych taryfach dla ciepła Wytwórcy i Dostawcy.
- wykonywanie analiz np. zakupu i sprzedaży ciepła, kosztów dostawy ciepła i przypisów dla budynków rozliczanych, kosztów ogrzewania oraz kosztów podgrzania wody.
- wykonywanie rozliczeń kosztów dostawy ciepła na cele ogrzewania budynków wyposażonych w ciepłomierze mieszkaniowe, drukowanie rozliczeń.
- obsługa kasowa.
- w zakresie działalności windykacyjnej:
- obsługa odbiorców ciepła w zakresie postępowania windykacyjnego
- wysyłanie wezwań do zapłaty dłużnikom,
- ściąganie wymagalnych należności za dostawę ciepła i inne usługi,
- kierowanie spraw dłużników do sądu,
- współpraca i nadzór nad postępowaniem komorniczym,
- w zakresie działalności marketingowej:
- planowanie, koordynowanie i kontrolowanie działań marketingowych Spółki.
- tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej firmy oraz poszczególnych produktów i usług.
- opracowywanie i wdrażanie projektów marketingowych.
- projektowanie i aktualizowanie materiałów marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem promocji „Ciepła Systemowego”.
- planowanie i realizacja założenia komunikacji z klientami w tym prowadzenie firmowych serwisów internetowych oraz kampanii w mediach.
- współpraca z dostawcami usług i partnerami firmy.
- prowadzenie badań marketingowych – analiza rynku.
- udział w prowadzonych przez firmę wydarzeniach i działaniach PR.
Dział Logistyki – NL - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu, na czele Działu stoi Kierownik, któremu podlegają następujące stanowiska:
- Główny magazynier,
- Magazynier,
- Specjalista ds. zamówień i zaopatrzenia,
- Referent ds. zaopatrzenia,
- Kierowca-operator.
Do zadań Działu Logistyki należy:
- w zakresie transportu:
- organizowanie, administrowanie i nadzór nad gospodarką środkami transportu oraz sprzętem Spółki,
- utrzymanie środków transportu i sprzętu Spółki w stanie pełnej sprawności technicznej,
- ciągła kontrola w zakresie ekonomicznego i celowego wykorzystania środków transportu i sprzętu Spółki,
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji środków transportu oraz sprzętu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- kontrolowanie przewozów i pracy sprzętu oraz analizowanie pod kątem ekonomicznego i celowego ich wykorzystania w Spółce,
- świadczenie usług przewozowych i sprzętowych na rzecz obcych jednostek gospodarczych i ludności środkami transportu i sprzętu Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- planowanie obsług technicznych, przeglądów i napraw pojazdów i sprzętu zgodnie z przepisami, normami i instrukcjami eksploatacji,
- zlecanie obsług technicznych, przeglądów gwarancyjnych, rejestracyjnych oraz napraw posiadanych pojazdów i sprzętu obcym jednostkom usługowym,
- planowanie, opracowywanie zapotrzebowań na materiały, paliwa płynne, oleje, smary, ogumienia, akumulatory i części zamienne do posiadanych pojazdów i sprzętu,
- rozliczanie kierowców i operatorów z pobranego paliwa płynnego stosownie do obowiązujących norm zakładowych i przepisów,
- prowadzenie gospodarki paliwami, olejami, smarami, ogumieniem, akumulatorami i częściami zamiennymi oraz rozliczeń stosowanie do obowiązujących norm i przepisów tym zakresie,
- odbiór jakościowy zleconych usług na naprawy pojazdów i sprzętu Spółki,
- rozliczanie oraz rejestracja czasu pracy kierowców i operatorów w oparciu o wykonane zlecenia,
- organizowanie i wykonywanie prac związanych z usuwaniem kamienia kotłowego z urządzeń ciepłowniczych własnych i obcych,
- organizowanie i wykonywanie prac związanych z barwieniem wody w sieci co. wysokich parametrów,
- współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Spółki w zakresie przewozów i pracy sprzętu,
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji dla kierowców określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. i późniejszymi zmianami o transporcie drogowym,
- wnioskowanie o likwidację i zakup sprzętu i środków transportowych.
- w zakresie zamówień i zaopatrzenia:
- nadzorowanie i organizowanie pracy w zakresie zamówień i zaopatrzenia w spółce,
- zapewnienie materiałów, urządzeń, armatury, części zamiennych i wszystkich innych towarów potrzebnych do utrzymania na wymaganym poziomie działalności eksploatacyjnej, inwestycyjnej, remontowej i pomocniczej,
- przestrzeganie zasad dobrej gospodarności przy wyborze dostawców i środków transportowych do przewozów materiałowych,
- udział w przygotowaniu i organizacji przetargów na dostawy wg zasad zawartych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych i uregulowaniach wewnętrznych w spółce,
- uczestnictwo w okresowych analizach zapasów materiałowych, ustalanie ich pożądanej wielkości i właściwa regulacja zapasów, wyrównywania niedoborów i upłynniania nadwyżek,
- współpraca ze wszystkimi służbami w zakresie potrzeb materiałowych, ich pozyskania, zakupu lub przesunięcia i podmiany na inne z zachowaniem zasad gospodarczego i oszczędnego wykorzystywania,
- opracowywanie wytycznych w zakresie obrotu materiałowego: systemu wewnętrznych zapotrzebowań, ich weryfikacja i realizacja,
- odbiór jakościowy i ilościowy zakupionych materiałów, opis faktur pod względem merytorycznym.
- w zakresie gospodarki magazynowej:
- przyjmowanie towarów z zewnątrz poprzez ich przeliczenie i porównaniem z dokumentem źródłowym , rozłożenie go w magazynie , opracowanie faktury w programie komputerowym „UNISOFT” wystawienie dokumentu PZ i przekazanie oryginału do działu księgowości,
- wydawanie towarów z magazynu na poszczególne działy Spółki poprzez wystawienie odpowiednich dokumentów w systemie „UNISOFT” RW , ZW , MM . Przeliczeniu towaru wydanego z magazynu przez osobę uprawnioną do odbioru materiałów z magazynu, potem zatwierdzeniu dokumentu przez osobę uprawniona do zatwierdzania w/w dokumentów. Następnie przekazanie oryginałów dokumentów rozchodu magazynowego do działu księgowości,
- dbanie nad odpowiednim przechowywaniem mienia znajdującego się w magazynie. Złożenie w miejscu odpowiednim dla poszczególnych grup materiałowych to znaczy odpowiednie materiały w pomieszczeniach ogrzewanych niektóre materiały tylko pod zadaszeniem a niektóre towary wystarczy tylko na placu magazynowym pod bacznym okiem monitoringu przemysłowego. Całość terenu jest chroniona przez specjalistyczną firmę,
- dodatkową działalnością magazynu jest prowadzenie składu konsygnacyjnego,
- przestrzeganie przepisów BHP i P/POŻ zarówno przy przyjmowaniu jak i wydawaniu towarów z magazynu OPEC,
- dbanie o odpowiednie segregowanie odpadów i przekazywanie ich odpowiednim podmiotom gospodarczym upoważnionym do ich odbioru, wystawienie stosownych dokumentów i prowadzenie sprawozdawczości.
Specjalista d/s BHP i Spraw obronnych- NB - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.
Do zadań Specjalisty d/s BHP i spraw obronnych należy:
w zakresie BHP –
- przeprowadzanie okresowych kontroli, ocen oraz analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. w obiektach przedsiębiorstwa. Bieżące informowanie Prezesa Zarządu o zagrożeniach oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie.
- udział i kontrola przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ. podczas usuwania awarii na sieciach.
- kontrola przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ. na wszystkich stanowiskach pracy w przedsiębiorstwie, wydawanie zaleceń pokontrolnych.
- prowadzenie dokumentacji powypadkowej, dokonywanie analiz oraz przyczyn wypadków przy pracy, opracowywanie wniosków o charakterze profilaktycznym,
- sporządzanie sprawozdawczości wypadkowej.
- wskazywanie przedsięwzięć zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
- opracowywanie wytycznych dotyczących poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.
- opracowywanie przy współudziale właściwych komórek organizacyjnych, zbiorczych i wieloletnich planów poprawy warunków pracy.
- udział w pracach komisji przyjmującej do eksploatacji nowo zbudowane lub przebudowane obiekty oraz udział w pracach przy ocenie projektów inwestycyjnych pod kątem bezpieczeństwa ich eksploatacji.
- udział w opracowywaniu wewnętrznych aktów prawnych, zarządzeń regulaminów i instrukcji w zakresie zgodności z przepisami BHP.
- współpraca ze związkami zawodowymi i Społecznym Inspektorem Pracy i organami nadzoru nad warunkami pracy w zakresie BHP.
- opracowywanie planów szkolenia pracowników w zakresie BHP i P.POŻ. i ich realizacja, a także nadzór nad realizacją szkoleń przez poszczególne komórki organizacyjne przedsiębiorstwa.
- merytoryczna ocena przydatności zakupywanej odzieży ochrony osobistej, urządzeń sanitarnych i sprzętu zapewniającego higienę pracy, kontrola terminowego i zgodnego z normami wydawania odzieży ochronnej i roboczej.
- opracowywanie projektów dotyczących norm wyposażenia pracowników w odzież ochronną, roboczą i sprzęt ochrony osobistej.
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy i regulaminu pracy,
- rejestrowanie i analizowanie potrzeb szkoleniowych pracowników przedsiębiorstwa – współpraca i udzielanie pomocy kadrze kierowniczej przedsiębiorstwa w zakresie organizacji szkoleń,
- współpraca z zewnętrznymi jednostkami kształcenia kadr, organizacja staży i praktyk zawodowych.
w zakresie spraw obronnych -
- prowadzenie obsługi kancelarii tajnej.
- opracowywanie i nadzór merytoryczny nad przestrzeganiem zasad zapewnienia tajemnicy państwowej i służbowej.
- organizowanie szkoleń z zakresu obronności cywilnej, powszechnej samoobrony oraz współpraca z jednostkami zewnętrznymi w zakresie koordynacji tych działań.
- prowadzenie i załatwianie spraw związanych z obroną cywilną w przedsiębiorstwie wg odrębnych przepisów i instrukcji.
- opracowywanie Planów Działania i Instrukcji na wypadek zagrożenia katastrofami ekologicznymi, żywiołem, zagrożenia terrorystycznego.
Inspektor ochrony danych – IOD - NI - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.
Do zakresu działania Inspektora ochrony danych - IOD należy:
- pełnienie funkcję Inspektora ochrony danych - IOD,
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
- opracowanie i wdrożenie polityki i instrukcji bezpieczeństwa informacji, w tym ochrony danych osobowych,
- zapewnianie aktualności i kompletności polityki i instrukcji bezpieczeństwa informacji w tym ochrony danych osobowych,
- cykliczny monitoring realizacji polityki i instrukcji bezpieczeństwa informacji w tym ochrony danych osobowych,
- okresowa kontrola wewnętrzna w komórkach organizacyjnych oraz samodzielnych stanowiskach pracy, dotycząca zgodności z wymogami Ustawy o ochronie danych osobowych oraz polityką i instrukcji bezpieczeństwa informacji,
- prowadzenie rejestru zbiorów przetwarzanych Danych Osobowych,
- wydawanie i anulowanie upoważnień do zbiorów danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji osób upoważnionych, do zbiorów danych osobowych i innych zbiorów z zakresu bezpieczeństwa informacji,
- definiowanie i proponowanie działań i narzędzi funkcjonalnych zapewniających prawidłowy stan ochrony danych osobowych.
Spawalnik – NS - podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.
Do zakresu działania Spawalnika - NS należy:
- opracowywanie i wdrażanie technologii spawania dla zespołów spawanych,
- nadzór nad dokumentacją techniczną w zakresie prac spawalniczych,
- weryfikacja wymaganych oraz posiadanych uprawnień spawalniczych, egzaminowanie spawaczy,
- bezpośredni nadzór oraz wsparcie inżynieryjne dla wyrobów spawanych,
- bieżąca współpraca ze spawaczami, konstruktorem oprzyrządowania, nadzorem produkcji,
- udział w przygotowywaniu i realizowaniu technicznych projektów inwestycyjnych (robotyzacja).
Dodano do BIP dnia: 2024-03-18 13:53:43